Ahwaz Feminism

عندما تموت أمرأة جميلة تفقد الكرة الارضية توازنها و يعلن القمر الحداد لمئة عام و يصبح الشعر عاطلا عن العمل - نزار قباني

Wednesday, August 23, 2006

To my darling

لحبیبی
شیرین ترین خاطره ام چشمان مهربان اوست... . آن روز که به دنبال یافتن سایه ای برای گریز از آفتاب داغ اهواز پاهایم را روی آسفالت تب دار محوطه دانشگاه خسته به دنبال خود میکشیدم، ذهنم پر بود از هیاهوی هزاران نگاه آلوده، مثل همیشه... . دیگر مدتی بود که گشتن برایم بی معنا شده بود. دیگراز تمام چشمان مردانه عربی نا امید بودم. چرا که در تمام آنها ندیده بودم جز تحقیر، ساده انگاری ، سلطه طلبی، تمسخر ، انکار و در بهترین حالت... کامجویی جنسی!.................آن روز زیرسایه یکی ازهزاران درخت محوطه دانشگاه نشسته بودم و مثل همیشه نگاه بی رمقم در تلاشی یاس آور از میان هزاران نگاه آلوده راهی برای گریز میجست. ذهن من خسته بود، خسته از بی فکری خدا... که زن آفریده شدم؟ که عرب آفریده شدم؟ که قرار شد اهوازی باشم؟ آیا هیچ کدام اینها به تنهایی کافی نبود؟ که من بار گناه زن بودن وعرب اهواز بودن را با هم به دوش بکشم؟ وبدتر اینکه خود این گناه را بفهمم و در ذره ذره ی وجودم لمسش کنم؟ در هر دوی اینها خدا را می دیدم که در حقم کوتاهی کرد، و حالا با تمام این کوتاهی ها مرا در افکارم و در سر درگمی تنها گذاشت
در میان آن هزاران نگاه آلوده، در بیزاری و فرار ، در نفس نفس زدنهای آخر ذهنم، آن وقت که داشتم دریچه هایش را محکم می بستم تا به درد خود و در عذاب بمیرد، درخشش مهربان چشمان او مرا خیره خود کرد. وقتی که به چشمانش لبخند زدم، همان را باز پس گرفتم، به همان سادگی. وقتی برایش حرف زدم و او با دقت به من گوش داد، نه تمسخر و نه انکار که ستایش در میان مهربانی چشمهایش موج میزد. وقتی که در مقابل چشمهایش از خطهای قرمز گذشتم، در تمام نا باوری هایم، نگاه او سرشار از احترام و تایید بود. وقتی که دستانش را گرفتم و بر لبانش بوسه زدم قدر دان ترین نگاه نصیبم شد... . محبوب من، آن روز که من غرق یاس در گریز بودم، پاک ترین و ارزنده ترین راه را، راه قلبش را برایم باز کرد. به من امید و امنیت را یاد داد و با من همراه شد. از همدیگر آموختیم و صدها گره قدیمی را به کمک هم باز کردیم. چشمان مردانه عربی اش به من نیرو داد و حالا سالها بعد از آن روز اول ، من و محبوبم هنوز برای هم از تازه ها میگوییم و هنوز نکته هاست که به کمک یکدیگر کشف میکنیم و این است که شیرین ترین خاطره ام چشمان مهربان اوست

9 Comments:

  • At 2:05 AM, Anonymous Anonymous said…

    صديقتي
    دمتي انت وحبيبك خالده -ناجحة
    صديقتك

     
  • At 10:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    یا صدیفتی الامل بین کلماتک یراهننا علی الکثیر
    و یعطی رویة حقیقیة من المراة الاهوازیة التی صبرت علی معاناتها ووحدتها فی احزانها و ولم هربت الی احضان الاجانب بل تصبر صبر حی لکی تملی لهفات روحها فی عیون عربیة وشفتین عربیة تمتد خریطة وطنها المنتظر فیها

     
  • At 12:14 AM, Anonymous Anonymous said…

    مرحبا يا أختي الغالية

    جئت مرة أخرى لأرى مأسات كل الماضي و ما جرى على شفاه ينسال منهاالأمل و الحياة مع كل ما تحملته من الظلم المضاعف الذي فرضه المجتمع

    أحب أن أقول لك ليس أنت الضحية (أقصد ب"أنت" الجنس النسائي)
    فحسب بل الانسان ككل هو الضحية هناك
    الانسان لا يقبل تأنيث أو تذكير الانسان عندنا مظلوم و أما أنتن فسبقتنا بخطوة لأن علمتن بظلمكن و لكن نحن راقدين تحت الفخفخة و الرجولية و نحسب بأن نحكم العالم و الحياة

     
  • At 12:19 AM, Anonymous Anonymous said…

    و لا أحب يا أختي أن أراك تنفردين بنفسك بعيدة عن الرجل الأهوازي و كلنا مظلومين و شاركينا لنتحمل هموم الآخر و نسعى لحل العقد في القضية

    و كثيرا ما أحلمت بأن أهرب من ماضي الغابر و كثير ما أحلمت لو "خلقت بوطن خارج هذا الوطن"

    مع تحياتي يا أختي

     
  • At 12:21 AM, Anonymous Anonymous said…

    كما أتمنى لك السعادة و حياة مملوءة من الفرح مع من تحبين

    دمتم غانمين

     
  • At 6:41 AM, Anonymous Anonymous said…

    أين أنت يا أختي رانيا

    لماذا ما من جديد
    اتمنى ان تكوني بخير

    مع تحياتي

     
  • At 9:36 AM, Anonymous Anonymous said…

    كتابات رائعة و افكار حرة و اسلوب جميل مسيطر علي موقع اهواز فمنيسم. فابارك لك هذا الذوق و اشكركي علي الجهود المخلصة التي من اجل تحرير المراة الاهوازية تبذلينها.فشكرا لكي يا رانيا العزيزة علي كل خطوة تقومين بها من اجل الاهواز و المراة الاهوازية و اتمني لكي مزيد من النجاح و التوفيق
    .
    مع اطيب التحيات-دلال الاهوازي

     
  • At 1:23 AM, Anonymous Anonymous said…

    يا ليت كل ما يعلقون به بعض المعلقين علي الكتابات كانوا يعتقدونه واقعا ولا يستهزون به في بواطنهم.
    مع اعتذاري لاخوتي واخواتي الاعزاء

     
  • At 7:37 AM, Anonymous Anonymous said…

    BABA JAM KON IN CHARANDIATO AHVAZ ARABI SHOD?HAME ARABAN ARE? KHODA HAM ARAB BODE HATMAN?JAM KON PAPATI

     

Post a Comment

<< Home